سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
کد خبر: 1193048
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کوئٹہ

حوزه، کنفرانس «وحدت امت» از طرف تحریک بیداری امت مصطفی، جهت ابراز همبستگی با مردم فلسطین، در کویته پاکستان، برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، کنفرانس «وحدت امت» از سوی تحریک بیداری امت مصطفی، جهت ابراز همبستگی با مردم فلسطین، در کویته پاکستان، برگزار شد.

سخنرانان این سمینار بر اهمیت وحدت بین مذاهب اسلامی تأکید کردند و وحدت مسلمین را برای کمک به مسلمانان غزه و لبنان ضروری دانستند.

در این کنفرانس علما و شخصیت های برجسته از مذاهب مختلف حضور داشتند، حجت الاسلام و المسملین سید جواد نقوی، با اشاره به کلام امام علی (علیه السلام) ابراز داشتند: ملت ها بر اثر تفرقه، خیانت و نافرمانی نابود می شوند و فرمان خداوند این است که تفرقه حرام است.

این عالم پاکستانی با اشاره به وضعیت کنونی غزه و لبنان گفت: آنچه در غزه، لبنان و فلسطین توسط ارتش غاصب صهیونیستی، اتفاق می افتد اوج ظلم و وحشی گری است که از حمایت کامل آمریکا برخوردار است.

رئیس تحریک بیداری امت مصطفی ادامه داد: اگر مردم پاکستان در یک روز متحد شوند، و برای فلسطینی‌ها به خیابان‌ها بیایند، این جنگ می‌تواند در همان روز متوقف شود.

وی سکوت برخی از علما و تشکل های مذهبی را زیر سوال برد و گفت: چرا صدای خود را در برابر جنایات اسرائیل غاصب، بلند نمی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نقوی وحدت را کلید حل مشکلات دانسته و ابراز داشتند: وحدت خود نیرویی است که مشکلات را حل می‌کند.

همچنین سرفراز بوگتی، رئیس‌ وزرای حکومت بلوچستان، در این کنفرانس گفت: پس از تأسیس پاکستان، با توطئه‌های مختلف تلاش شد تا ملت را تجزیه کنند و وحدت ملی را بارها مورد هدف قرار دادند. امروز نیز امت اسلامی از تفرقه و هرج و مرج رنج می برد و به همان صدای یکپارچه آنان در برابر جنایاتی که بر مسلمانان سراسر جهان از جمله فلسطین انجام می شود بلند نمی شود.

وی این کنفرانس را گام مهمی برای اتحاد و وحدت ملی پاکستان دانست و گفت: کسانی که نفرت و تفرقه را ترویج می کنند باید شکست بخورند.

در ادامه علما و سخنرانان این سمینار با مردم فلسطین ابراز همبستگی کردند و از حاکمان کشورهای مسلمان خواستند تا در دفاع از غزه و لبنان نقش خود را ایفا کنند.

سخنرانان با ادای احترام به همۀ شهدای قدس، از جمله شهید سید حسن نصرالله و شهید اسماعیل هنیه، گفتند: آنها در راه دفاع از ملت فلسطین و قدس، فداکاری های زیادی کردند.

سخنرانان با ابراز تاسف از سکوت کشورهای عرب تصریح کردند که آنها نتوانسته اند به برادران مسلمان مظلوم خود کمک کنند، لذا آنها در سراسر جهان مورد تمسخر قرار می گیرند و اسرائیل به خاطر خیانت برخی حاکمان کشورهای اسلامی ، این همه جنایات در حق مردم مظلوم فلسطین و لبنان انجام می هد.

علما و سخنرانان بیان کردند: رسول الله (ص) همیشه با طاغوت می جنگید و امروز نیز باید با الگوبرداری از ایشان با اسرائیل و دیگر نیروهای ظالم مبارزه کنیم و همۀ مسلمانان باید یکپارچه صدای خود را در مورد مسئله مسجد الاقصی بلند کنند تا سیاست آمریکا در گروگان گرفتن کشورهای مسلمان خنثی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha